Partagez vos passions
Rejoignez la communauté

  • berijeux


    • a posté un article :

      What’s LL like?

      You’ve heard about LL and would like to know what it is about.

      So what is the idea, or philosophy, behind LL?

    • a posté un article :

      Circular reasoning – a logical fallacy

      When I try to have somebody explain why they auto-play left, it too often sounds like the fallacy called circular reasoning.

      Note: a fallacy is an invalid reasoning or argument.

    • a posté un commentaire sur l'article Basics - level 3 de berijeux

    • a posté un commentaire sur l'article Basics - level 3 de berijeux

    • a posté un commentaire sur l'article Conventions pervert minds de berijeux

    • a posté un article :

      Murder case

      This post is dedicated to all those who mix up "play clues should be given ASAP" with "ASAP means play left".

    • a posté un article :

      New timing considerations

      As you play Hanabi more and more, you run into more and more situations and learn from them to improve your strategy with new tricks. After over 5000 plays, I’ve discovered the following tricks, mainly concerning timing and its consequences.

      As usual, these conclusions apply to most situations, not all. Situation is always what matters the most.

      For simplicity’s sake, all these points suppose we’re playing in normal mode (not multicolor).

    • a posté un article :

      First LL games – principles
      In order to ensure a good experience on your first LL games, play the way you usually play, with the following differences:   First 3-4 games 1) Give good clues ASAP. 2) First rule is valid even if leftmost isn’t playable. 3...

    • a posté un article :

      Shakespeare - boost décor, etc.
      Quelques idées pour pimenter les parties de Shakespeare (sans extension) chez vous : Ambiance cumulative Lors de la phase d’ambiance, je reçois tous les bonus allant de la case neutre à la position de mon disque d...

    • a posté un commentaire sur l'article Basics - level 2 de berijeux

    • a posté un article :

      Next projects on the blog
      1) Concrete LL examplesof when not to play on a multicard clue (and why) With visual setups and history logs.So if you encounter such situations in your games, please bookmark them and send them to me. I might then screenshoot them and...

    • a posté un commentaire sur l'article Basics - level 1 de berijeux

    • a posté un article :

      LL think chart
      Click to enlarge. Pay special attention to the red boxes: under usual conventions, you would play in these cases. In LL, you would not.   The end result is a less systematic, more analytic, more situational playstyle tha...

    • a posté un article :

      Logical leftism – in a nutshell
      Leftism (playing leftmost when several cards are clued) logically results from the following efficient principle: one should clue playables as soon as possible (ASAP)(otherwise the clue might be made worse by future draws)   OK. N...

    • a posté un commentaire sur l'article Open discussion – 2-player start de berijeux

    • a posté un article :

      Is LL inferior to CL?
      The first impression a CL player might have after playing LL is – it’s slower and therefore less efficient. Let’s look into the strengths and weaknesses of both styles.  Note that not all these points have the same "w...

    • a posté un commentaire sur l'article Saving ahead de berijeux

    • a posté un commentaire sur l'article Basics - level 2 de berijeux

    • a posté un commentaire sur l'article New rightism case? de berijeux

    • a posté un article :

      CIV – le komenkonjou ?

    • a posté un article :

      6th suit – nasty effects
      Variant When the following cards are successfully played, the subsequent effect applies.   m1: the team loses a clue* m2: for the next three moves, no cluing m3: for the next three moves, no discarding m4: for the next three ...

    • a posté un article :

      Antike Duellum – mutinerie & fin de partie
      La carte Mutinerie étant notoirement surpuissante, plusieurs joueurs ont adopté le changement suivant, qui ne l’empêche pas de rester une très bonne carte :l’unité renvoyée est plac&eacut...

    • a posté un article :

      Concept – règles avancées

      Je propose ici des règles avancées pour le jeu par équipes ou en individuel, ainsi que les règles d’un mode coopératif pour 2 et 3 joueurs.

      Statut : testé et définitivement approuvé.

    • a posté un article :

      Trajan – fin de partie (et autres ajustements)
      1) Une province supplémentaire La province au nord de Noricum (5 PV) est considérée comme une province normale, à ceci près qu'elle ne contient pas de tuile ni ne rapporte de PV. Il est donc poss...

    • a posté un article :

      Majesty – le komenkonjou ?
      Les Komenkonjou sont de retour, avec Majesty, l’un de mes jeux du moment. D’une simplicité redoutable, il est accessible aux joueurs les plus occasionnels, tout en offrant des choix tactiques qui titillent le gamer qui es...

    • a posté un article :

      Azul – le komenkonjou ?

    • a posté un article :

      Roll vs. Race (for the galaxy)

      Ayant beaucoup apprécié Roll for the galaxy, j'ai souhaité dresser un bilan en le comparant à son prédecesseur : Race for the galaxy.

    • a posté un commentaire sur l'article Open discussion – 2-player start de berijeux

    • a posté un article :

      Bora Bora – plan mécanique

    • a posté un article :

      Evolution – se poser les bonnes questions
      Voici quelques questions à se poser pour prendre les bonnes décisions :PHASE 21. Combien reste-t-il de nourriture dans le point d’eau ?Plus il en reste, plus c’est confortable pour les joueurs ayant davan...

    Plus...

    Blogs favoris

    berijeux n'a pas encore de blogs favoris

    Suit 0 membres

    berijeux ne suit pas de membre

    Suivi par 0 membres

    berijeux n'est suivi par aucun membre